Populära inlägg

fredag 7 januari 2011

Northugs liv imiteras på TV

NRK meddelar att man skall låta en känd person spela Petter Northug under två månader fram till VM: http://www.nrksport.no/langrenn/1.7450873 Personen i fråga skall genomföra samma träningsprogram som Petter och få stöd av Olympiatoppens experter, som tror att formen hos denna ännu icke namngivna person kommer att förbättras avsevärt... Petters egen kommentar är att det är en ganska lätt träningsperiod framöver och att det vore mer utmanande i juli och augusti, men att det är "en morsom idé". På nätet går debattens vågor höga: vem kan det vara? Många skådespelarnamn nämns medan andra menar att det kan vara Petter som spelar sig själv. Andra gissningar är Alexander Rybak, Jens Stoltenberg, Mullah Krekar...

Min egen skidtur idag valde jag att göra på ovallade skidor. Jag åkte på armarna helt enkelt. Tövädrat hade gjort spåren glatta och det gick undan värre. Jag behövde inte göra ett bentag, å andra sidan gick det rätt sakta i uppförsbackarna. I morgon bitti skall jag ut på Lida och åka en litet längre sträcka, och då skall jag lägga på klister så det blir riktig skidåkning.

Idag blev det också klart att jag skall åka skidor i Nordmarka i nästa vecka. Det ser jag fram emot. Mycket bättre spår där än i Stockholm. Vad det beror på skall jag låta vara osagt. I alla fall ett tag till. Jag skall rapportera från turen, den blir på torsdag. Innan dess skall jag besöka Amsterdam tisdag-onsdag, utan skidor.

Läs, eller se, också intervjun med Marit Björgen som sitter hemma i Oslo och tittar på TV medan kompisarna och konkurrenterna kämpar i Tour de Ski, http://www.nrksport.no/langrenn/1.7452246  Man förstår att det rycker i benen. Det blir sista året hon sitter hemma, säger hon. Touren nästa år med Marit i spåret blir en begivenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar