Populära inlägg

fredag 4 februari 2011

Northug och Björgen i Holmenkollen

I veckan gick både Northug (onsdag) och Björgen (torsdag) tuffa träningspass i VM-banorna i Holmenkollen. Bra träning, har de båda sagt i norska medier.

Mitt eget Holmenkollen-program börjar ta form. Jag ska delta i olika samtal, bland mina samtalspartners finns flera skidåkare, aktuella namn än så länge är Gudmund Skjeldal, Vegard Ulvang, Thomas Wassberg. Vi får se hur det slutgiligt blir på Forfatternes Hus, som är arrangör. Jag skall också vara i NRK-studion, har jag fått veta. Mina egna skrivplaner läggs nog också fast i nästa vecka.

Idag har jag besökt ett gym igen och cyklat en timme (det har töat förskräckligt inne i stan). Jag fíck upp pulsen i ganska precis 90 procent, och då kan dom som läst boken räkna ut att jag hade god matchning av särskilt sakkunnig ledning. Det är skillnad på instruktörer. Några tar en högre. Men i helgen blir det mer skidor, gym är nu när skidor inte funkar. I övrigt var jag i betygsnämnden för en doktorsavhandling, ansvarsfullt och intressant. Man brukar också få en fin lunch, så också denna gång, på fakultetsklubben, Stockholms universitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar