Populära inlägg

onsdag 9 februari 2011

Höylandet är inte Lierne

Idag blev jag intervjuad i SVT Kunskapskanalens serie "En författare, en bok". Olle Palmlöf intervjuade, rappt och säkert. Han syns i "På spåret" i SVT den här terminen.

"Ninni", bördig från Lierne i Norge nära gränsen till Sverige vid Gäddede, tackar för en fin läsupplevelse (tack själv!) men konstaterar att Pål Tyldum inte var från Lierne som jag påstår i boken. Ett mycket riktigt inträngande arbete med kartboken (Cappelens kart 78 "Trondheimskartboka") visar tydligt att det går en gräns mellan Höylandet och Lierne, även om inte många mil skiljer...

Idag och igår har det varit gym och spinning för mig; ute är det bara blankis...

1 kommentar:

  1. Jag fick så till sist tag i boken din. Men jag har inte hunnit börja läsa den än, för jag fastande samtidigt för Thor Gotaas - Löpning en världshistoria" och Ulf Wickboms skriverier om löpning

    http://www.wickbom.se/6.html

    Sen måste jag säga att Henning Österbergs "korsade klingor. Om fäktningens och duellerandets historia" och Richard Cohens "Svärdet" borde läsas av varje sann idrottsnörd, oavsett sportläggning. Obetalbara historier!

    Sen vill jag hylla en skidåkare vid namn Gösta Emmoth. 72 år gammal for denne veteranvärldsmästare som spöat Pauli Siitonen och Bjarne Andersson till Marcialonga.
    http://www.nsd.se/nyheter/pajala/artikel.aspx?ArticleID=5928026

    SvaraRadera